Python - Klasa 6 - Zadanie domowe 3


Tutaj będziesz pisał (-a) programy: www.create.withcode.uk

Tutaj jest ściągawka: Ś C I Ą G A W K A


Uczeń:
Nr zadania:

Tutaj wklej link do Twojego programu (nie wiesz jak?) - zobacz





Z A D A N I A


Zad. 1 Na stronie create.withcode.uk napisz program, który:
- wylosuje liczbę (nazwij ją los1) z przedziału od 0 do 200,
- wylosuje liczbę (nazwij ją obrot) z przedziału od 0 do 360,
- wylosuje liczbę (nazwij ją los2) z przedziału od 0 do 200,
- narysuje odcinek o długości los1,
- obróci żółwia w lewo o kąt obrot,
- narysuje odcinek o długości los2.

Oto kilka przykładów działania tego programu:


Kiedy uznasz, że program jest gotowy (nawet jeśli nie działa prawidłowo), to skopiuj link do niego i wklej go w formularzu. Wybierz swoje imię i nazwisko, dopisz numer zadania, a na końcu kliknij Wyślij.





Zad. 2 Na stronie create.withcode.uk napisz program, który:
- wylosuje liczbę (nazwij ją bok) z przedziału od 0 do 160,
- narysuje kwadrat o boku takim, jak wylosowana liczba.

Oto kilka przykładów działania tego programu:


Kiedy uznasz, że program jest gotowy (nawet jeśli nie działa prawidłowo), to skopiuj link do niego i wklej go w formularzu. Wybierz swoje imię i nazwisko, dopisz numer zadania, a na końcu kliknij Wyślij.





Zad. 3 Na stronie create.withcode.uk napisz program, który:
- wylosuje trzy liczby (każdą w osobnej linii programu) z przedziału od 0 do 120 (niech nazywają się skok1, skok2, skok3),
- wylosuje trzy liczby (każdą w osobnej linii programu) z przedziału od 0 do 100 (niech nazywają się r1, r2, r3),
- wylosuje dwie liczby (każdą w osobnej linijce) z przedziału od 0 do 180 (niech nazywają się obrot1, obrot2),
- żółw narysuje odcinek na długość skok1 i narysuje okrąg o promieniu r1,
- żółw wróci na swoje środkowe miejsce ("do domu" - zobacz w ściągawce rozkaz home),
- żółw obróci się w lewo o kąt obrot1,
- żółw narysuje odcinek na długość skok2 i narysuje okrąg o promieniu r2,
- żółw wróci na swoje środkowe miejsce ("do domu"),
- żółw obróci się w lewo o kąt obrot2,
- żółw "skoczy w powietrzu" na odległość skok3 i narysuje okrąg o promieniu r3,
- żółw wróci "w powietrzu" na swoje środkowe miejsce ("do domu"),

Oto trzy przykłady działania tego programu:


Kiedy uznasz, że program jest gotowy (nawet jeśli nie działa prawidłowo), to skopiuj link do niego i wklej go w formularzu. Wybierz swoje imię i nazwisko, dopisz numer zadania, a na końcu kliknij Wyślij.



Andrzej Czado - 2022