___Projekty unijne___

Spis zajęć planowanych do realizacji w ramach konkursu nr RPPK.09.02.00-IP.01-18-008/16 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.

Plan zajęć

ZOBACZ plan wszystkich zajęć projektowych

  • img

Drukujemy ułamki!

Wykorzystanie drukarek 3D do tworzenia pomocy wykorzystywanych na lekcjach, np.: zestawy związane z ułamkami, szkielety brył przestrzennych, modele, itd. W prostych przypadkach uczniowie nauczyliby się samodzielnie projektować modele, a w pozostałych korzystano by z gotowych plików dostępnych w internecie.
Drukowanie 3D to nie tylko ekscytujące przeżycie dla dziecka, ale przede wszystkim technologia niosąca ogromny potencjał sprzyjający rozwojowi ucznia w takich obszarach jak: wykorzystanie technologii komputerowych, projektowanie, kształtowanie wyobraźni przestrzennej i wyobraźni w ogóle, gdyż najważniejszym czynnikiem staje się tutaj inspiracja dziecka do tworzenia rzeczy nowych i niecodziennych.
Oprócz druku 3D duża część tematyki zajęć dotyczyć będzie wszelkich innych technologii dotyczących ogólnie rozumianego 3D, a więc np.: anaglify, stereogramy, wirtualne krajobrazy, projektowanie wnętrz i ogrodów, tekstu przestrzennego, itp.

  • img

Moje www

Projekt dotyczy wykorzystania języka html do tworzenia dokumentów typu mini strona www. Efektem końcowym byłoby stworzenie przez uczniów stron umieszczonych na szkolnej stronie www, a dotyczących zarówno tematów zleconych (dotyczących historii miejscowości, przyrody, eksperymentów fizycznych, itp.), jak i własnych pomysłów uczniów wynikających z ich zainteresowań czy hobby.
Nauka tworzenia dokumentów internetowych, to nie tylko poznawanie przez uczniów języka programowania html, ale przede wszystkim nabywanie szeregu umiejętności, które są nierozerwalnie związane z tworzeniem stron www: przygotowywanie grafik, obróbka materiałów audio/video, dobór fontów, a także kształtowanie właściwych postaw związanych z własnością intelektualną i ogólnie rozumianą netykietą. Niezwykle cenną wartością tych zajęć wydaje się być tworzenie nowej wartości dodanej, a nie tylko kopiowanie już istniejącej.

  • img

Zobacz to!

Projekt dotyczyłby nagrywania filmików, a także tworzenia prezentacji i infografiki, które ilustrowałyby treść zadań matematycznych (tak sytuacyjnie, jak i z ukazaniem zależności pomiędzy danymi wielkościami). Filmiki te przedstawiały by również w sposób dosłowny poprawne odpowiedzi wraz z symulacjami dotyczącymi ich otrzymania. Nagrywane byłyby na terenie szkoły (klasy, stołówka, boisko szkolne, itp.), a także poza nią. Po umieszczeniu ich na szkolnej stronie www, służyłyby pomocą na lekcjach matematyki i przy rozwiązywaniu przez uczniów zadań domowych.
Wielu uczniów z trudnościami w nauce matematyki nie potrafi nawet rozpocząć rozwiązywania zadania tekstowego, gdyż nie jest w stanie wyobrazić sobie opisywanej w nim sytuacji, a także zrozumieć zależności pomiędzy danymi przedstawianymi w zadaniu. Uczący stosują wówczas różne sposoby w celu pomocy w wizualizacji problemu: szkice, grafy, schematy, poglądowe rysunki, itp. Wydaje się, że rozwiązaniem najlepiej wspomagającym ten moment procesu dydaktycznego jest przedstawienie uczniowi (uczniom) filmiku, który jak najdokładniej odzwierciedla opisane w zadaniu miejsca, osoby, działania, itp. Dla uczniów biorących udział w nagraniu takich filmików, oprócz zabawy i przeżyć emocjonalnych, byłaby to doskonała lekcja matematyki, gdyż trudno byłoby im zagrać swoje role bez zrozumienia co i dlaczego mają wykonać. Filmiki takie mogłyby również ilustrować zadania trudne, a także klasyczne zagadki logiczne.

  • img

Logo-zabawy

Zajęcia mają na celu kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej i gramatycznej wypowiedzi oraz rozwijanie słuchu dziecka. Celem ćwiczeń jest również kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy (tj. połykanie, żucie) a także kształtowanie prawidłowego toru oddechowego i wydłużenie fazy wydechowej. Zajęcia odbywały by się w atrakcyjnej dla dzieci formie gier i zabaw.

  • img

Bądź mistrzem kreatywności!

Zajęcia będą stymulowały wszechstronny rozwój osobowości uczniów, rozwiną ich uzdolnienia matematyczne, zainteresowania oraz ogólne zdolności poznawcze. Zwiększą umiejętność logicznego myślenia, poszerzą wiedzę, rozbudzą ciekawość świata. Nauczą planowania, rozwiązywania problemów i wyciągania wniosków. Ukażą możliwości wykorzystania wiedzy w praktyce.

  • img

Mały wielki mówca

Celem zajęć jest rozwijanie ekspresji słownej dziecka oraz wzbogacanie wiedzy i przeżyć poprzez kontakt z literaturą dziecięcą a także kształtowanie pamięci, uwagi, rozwój logicznego myślenia i poszerzanie słownictwa. W trakcie zajęć uczniowie ćwiczą prawidłową dykcję, uzupełniają i pogłębiają wiedzę szkolna oraz uczą się prawidłowej artykulacji głosek.

  • img

Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze

Program uwzględniający indywidualne potrzeby ucznia służące wyrównaniu jego dysfunkcji. Cele to: usprawnianie spostrzegawczości, rozumowania logicznego, arytmetycznego i abstrakcyjnego, ćwiczenie pamięci słuchowej i fonologicznej, bogacenie zasobu słownictwa, doskonalenie koncentracji uwagi oraz percepcji wzrokowej, rozwijanie i doskonalenie zmysłów, wykorzystywanie elementów terapii logopedycznej w korygowaniu wymowy.

  • img

Badamy, doświadczamy, poznajemy świat

Program rozwijający zainteresowania przyrodnicze poprzez eksperymenty, doświadczenia, obserwacje oraz formułowane wnioski – cele to: znajomość budowy oraz posługiwania się przyrządami do obserwacji – w tym mikroskopem, lupą, poznanie budowy i funkcjonowania organizmów na Ziemi, poznanie składników pogody oraz sposobów ich pomiaru, wykonywanie doświadczeń oraz eksperymentów pozwalających zrozumieć właściwości powietrza, wody i innych związków chemicznych warunkujących życie organizmów.

  • img

Potrafię więcej

Zajęcia przeznaczone będą dla dzieci, które mają trudności w opanowaniu bieżących wiadomości i umiejętności przewidzianych w programie. Celem zajęć będzie wyrównywanie i zminimalizowanie braków, rozwijanie podstawowych umiejętności służących świadomemu uczeniu się, usprawnianie zaburzonych funkcji, wspomaganie harmonijnego rozwoju osobowości dziecka w różnych sferach i tym samym zapobieganie niepowodzeniom szkolnym.

  • img

Rozwiń swój talent

Zajęcia przeznaczone będą dla dzieci, które mają trudności w opanowaniu bieżących wiadomości i umiejętności przewidzianych w programie. Celem zajęć będzie wyrównywanie i zminimalizowanie braków, rozwijanie podstawowych umiejętności służących świadomemu uczeniu się, usprawnianie zaburzonych funkcji, wspomaganie harmonijnego rozwoju osobowości dziecka w różnych sferach i tym samym zapobieganie niepowodzeniom szkolnym.

  • img

Odkrywamy sekrety matematyki

Celem programu jest: wspomaganie rozwoju czynności umysłowych, niezbędnych do uczenia się matematyki, rozwijania orientacji przestrzennej, intuicji geometrycznej oraz kształtowania pojęcia liczby w różnych aspektach, tworzenie czynnościowych sytuacji edukacyjnych, umożliwiających działanie z wykorzystaniem konkretnych przedmiotów, stwarzanie okazji do rozwijania samodzielności poznawczej, rozwijanie sprawności rachunkowych od sytuacji czynnościowych do zapisu przy pomocy znaków.

  • img

Blisko nas

Program dedykowany jest dzieciom, u których zaobserwowano słabszy rozwój funkcji poznawczych. Celem zajęć jest empiryczne zapoznawanie dzieci z podstawowymi zjawiskami i procesami zachodzącymi w swiecie przyrody, prowadzenie i opisywanie prostych doświadczeń, obserwacje w naturalnym środowisku, odkrywanie uzdolnień uczniów i rozwijanie ich predyspozycji poznawczych. Wszystkie wyżej wymienione cele realizowane będą w oparciu o doswiadczenia dzieci, prowadzenie prostych upraw, hodowli i stwarzanie okazji do rozwijania samodzielności poznawczej.

  • img

Rozwinąć skrzydła

Zajęcia dla dzieci z ogólnymi trudnościami w nauce. Głównym celem jest eliminowanie niepowodzeń szkolnych i wyrównywanie istniejących braków umiejętności i wiadomości, stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dziecka na miarę jego indywidualnych możliwości. Służą rozwijaniu umiejętności czytania, pisania, liczenia, wypowiadania się poprzez uzupełnianie poszczególnych partii materiału dodatkowymi ćwiczeniami.

  • img

zajęcia rozwijające - język angielski - klasy I-III

Celem programu jest rozwijanie uzdolnień uczniów w klasach I-III oraz podniesienie poziomu kompetencji językowych (w szczególności mówienia i słuchania a także pisania i czytania). Program zawiera treści, które wzbogacają zasób słownictwa oraz struktury gramatyczne w zakresie różnych bloków tematycznych. W czasie zajęć uczniowie poznają elementy kultury wybranych krajów anglojęzycznych co poszerza ich wiedzę ogólną, tolerancje i ciekawość wobec nauki języka obcego. Uczniowie są przyzwyczajani do pracy w grupach oraz zachęcani do szerszego zastosowania języka angielskiego przez wykonywanie zespołowych projektów.

  • img

zajęcia rozwijające - język angielski - klasy IV-VI

Celem programu jest rozwijanie uzdolnień uczniów w klasach IV-VI oraz podniesienie poziomu kompetencji językowych (mówienia, słuchania, pisania i czytania). Program zawiera treści, które wzbogacają zasób słownictwa oraz struktury gramatyczne w zakresie różnych bloków tematycznych. W czasie zajęć uczniowie poznają kulturę, historię i położenie geograficzne krajów anglojęzycznych co poszerza ich wiedzę ogólną, tolerancje i ciekawość wobec innych krajów. Uczniowie pracując w grupach korzystają z platform edukacyjnych zwiększających zaangażowanie i aktywność oraz wykonują projekty i doświadczenia.

  • img

Zespół Szkół im. S. Pigonia w Medyni Łańcuckiej - 2017